Hogyan készítettünk környezetbarát adventi koszorút az idei decemberre
2019. december 01. írta: Anita Bé

Hogyan készítettünk környezetbarát adventi koszorút az idei decemberre

Az adventi koszorú 4 héten át az otthon dekorja, bámulattal kell, hogy eltöltsön, ahányszor csak ránézünk. Volt időszak, amikor ragaszkodtam hozzá, hogy virágkötő készítse a decemberi gyertyakelyhemet és volt olyan is, amikor hetek alatt vásároltam meg a hozzávalókat, hogy aztán saját adventi kreálmányt készítsek. Az alkotáshoz úgy állok, hogy először körbenézek, mi vesz körül, mi az, ami új funkcióval élhet tovább és milyen alternatív kiegészítőkre van szükségem; a kigondolás és a megtervezés a pillanatnyi álmodozásom csillámvalóságai.

 

_dsc0062.JPG

 

Idén úgy döntöttem, hogy a környezettudatosság komoly szellemiségével állok a tervezéshez és az otthonomban fellelhető dolgokból készítek adventi „koszorút” - olyan dolgokból, amiket már nem használok.

 

_dsc0006_1.JPG

 

Egy kartonnyi befőttesüveget számoltam a konyhámban, amiket nem használtam eddig semmire. Közülük választottam ki 4 különböző formájút és fedelűt (majonézes, ajváros, savanyú ubeszes és lekváros). A szekrényben kerestem valami alátétet, amikor erre a fekete, kissé kopott körtálcára leltem – több éve, céltalanul tengett a polcon. Az alapok így megvoltak...

Egy csésze almás-karamellás teával leültem az üvegekhez és fantáziálni kezdtem...

 

_dsc0026.JPG_dsc0033.JPG

 

Tetszik, ha az üveg csillog; az advent 4 gyertyája az üvegből világít majd...a fedelek adták a 3 alapszínt: kék, fehér és fekete.

Vajon mivel töltsem az üvegeket, hogy jól nézzenek ki és az itthoni repertoárból kerüljenek ki?

...fehér, mint a porcukor...hát persze...az első töltőanyagom a hófehér porcukor lett. Kizárólag kristálycukrot használunk, ha szükséges - valamiért negyed zacskó porcukor a konyhaszekrény mélyén ragadt, azonnal ki is menekítettem. Sok éve fémdobozolt kakaópor...ritkán kakaózunk; a kakaós dobozhoz talán tavaly télen nyúltunk...a második gyertyát kakaóporral párosítottam. Anno asztalt áfonyát és szárított rózsabimbót tettem egy pohárkába, mert átmenetileg nem fértek el másban...valahogy megfeledkeztem róluk; csodás nőies hatásukat az egyik gyertya ölelésében fogják kifejteni. Hogy a kakaónál maradjunk; tavalyról rengeteg étcsokink maradt, amit egyszerűen máig nem tudtunk megenni. Ezeket törtem a 4. gyertya mellé.

 

_dsc0038.JPG_dsc0042.JPG

 

A fedelek feketén, fehéren és kéken ünnepelnek; az egyikre 10 évvel ezelőtti felsőm egy darabját szegtem. Egy ékszerkészítő workshop-ról maradt fehér minipomponokból ragasztottam 1-4 számokat a fedelekre, hogy tudjuk, melyik vasárnap melyik üvegcse a fényességes. A kék színt továbbá a pomponok, az egykori kötött pulcsim masni illesztéke és a tálca fogantyújának ruhacsavarása mutatja.

 

_dsc0045_1.JPG_dsc0060_1.JPG

 

Az egyik legnagyobb kihívást az „örökzöld” megjelenítése adta; hogyan teremtsek zöldellő növényt anélkül, hogy ágat vennék...hát szálas zöldteával! Az utóbbi évek próbálkozásai megmutatták számomra, hogy a zöldtea egyelőre nem az én ízvilágom – a tavalyi ajándék teámnak így adtam funkciót.

 

Hiányzott még némi téli csillogás, ezért a szülinapi képeslapomból 9 darabkát ollóztam és ezüst csillogású ragasztórúddal (szintén egy korábbi workshop-ról maradt) illesztettem a körtálcára, valamint a székrestauráló workshop-ról maradt díszszegekből törtem néhányat és a 3. üvegbe állítottam őket.

 

_dsc0062_1.JPG_dsc0075_1.JPG

 

Wow; sikerült úgy elkészítenem az idei adventi tálamat, hogy mindössze gyertyákat vásároltam! Minden mást az otthonom ajánlott fel nekem!

 

Te mit készítesz az otthonodból, ami 4 héten át elkísér Titeket a gyertyák fényével?!

Kellemes ADVENTre alkotást!

 

Írta: Sas Gabriella, fényképezte: Csapó Krisztián, Kikapcsolódok blog

A fényképek tulajdonosa a Kikapcsolódok blog, amelyet szerzői jogok védenek. (Mentése, más oldalakon való megjelenítése az Index.hu és a Minimag.hu oldal kivételével nem lehetséges.)

Tetszett a cikk? Kövess bennünket Facebook oldalunkon is, vagy nézz körbe az Instagram oldalunkon!

A bejegyzés trackback címe:

https://kikapcsolodok.blog.hu/api/trackback/id/tr9715333212

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása