Őszi programajánló Budapesten
2018. október 03. írta: Anita Bé

Amikor még csak ketten voltunk a férjemmel mindig úgy tervezte - mivel Budapesten a 9. kerületben éltünk, bent a nagy nyüzsgésben, kipufogó füsttel és szmoggal körülvéve-, hogy majd nagy kirándulós és túrázós család leszünk.

Most, hogy itt van az ősz, itt van újra és véget érnek a láblógatós Duna parti hétvégék, a hosszú játszóterezések, jöhetnek a hosszú séták. Bár nem tartozik a kedvenc évszakomhoz, de kislányom Dorka ősszel született. Ezért idén a második szülinapjával megkezdjük a színesebbnél-színesebb levelek, a gesztenyék, tobozok gyűjtögetését és magunkba szívjuk az utolsó napsugarakat.

S hogy ezekhez mik lehetnek Budapesten a legmegfelelőbb helyek?

Kis-hárs hegyi kilátó

kilato-kisharshegy.jpgKép forrása: https://www.gyermekvasut.hu/latvanyossagok/kisharshegyi-kilato/

Ha a gyerkőc odáig van a vonatokért biztosan örül ha felülhet a Gyermekvasútra, ahonnan a Kis-hárs hegyi kilátó is megközelíthető , mindenféle nehezebb emelkedő nélkül, így a gyerekeknek sem okoz nehézséget a séta. A kilátó tulajdonképpen egy csigalépcső, ami akácrönkből készült, a tetején pedig egy kis terasz található, ahonnan kilátás nyílik Buda egy részére, Pest belvárosára, a Citadellára. A kisvasútra többféle jegy is váltható - ezekről és a menetrendről itt tájékozódhattok.

Sok helyen található pad, sütögetésre, pihenésre alkalmas megállók, ezért ha nem vagyunk túl edzettek akkor is tökéletes választás lehet.

János hegy - Erzsébet kilátó

janos-hegy-erzsebet-kilato.jpgKép forrása: http://kirandulastippek.hu/budapest/janos-hegy-hars-hegy-tunder-szikla

Budapest legmagasabb pontja (527 méter), Erzsébet királynőről kapta a nevét, könnyen megközelíthető libegővel, de akár túraútvonalon keresztül is, ami eleinte picit meredekebb. Azonban ha csak szeretnénk megcsodálni távolról a fővárost, válasszuk nyugodtan a libegőt és a kilátó mellett tegyünk egy kisebb sétát. Mi még Dorka előtt jártunk itt és tényleg meseszép, kisgyerekkel pedig szerintem elegendő egy nagyobb séta odafent.

Füvészkert

50.jpgKép forrása: http://hazaielmenyek.hu/latnivalo/budapest-viii-kerulet/elte-fuveszkert-i3562

Ha nincs túl sok időnk, vagy épp Pesten valamilyen az egész várost érintő program van, vagy csak nem szeretnénk kocsiba ülni akkor tökéletes helyszín a Pál utcai fiúkból jól ismert Füvészkert. A futkározó gyerekeknek akár szuper bújócska helyszínéül szolgálhat, a felnőtteknek pedig külön élmény, hogy kutathatják hol is zajlottak a könyv eseményei ( legalábbis én folyton álmodozom ilyenkor ) , s közben számtalan virágot és különleges fát, bokrot fedezhetünk fel. Itt található Magyarország legidősebb pálmaháza, híres a kaktuszgyűjteménye, az orchideái, vagy az amazonasi tündérrózsái.

Gellért hegy másképp

Sokszor jártunk már a Gellért-hegyen, (még magas sarkúban is megmásztam, mert az esküvői fotózásunk is ott volt márciusban, verőfényes napsütésben), de mindig csak a szokásos túraútvonalon bóklásztunk.

Az új útvonal, melyről olvastam a Gellért térről indul, és a Szent Gellért - szobor zárja, tulajdonképpen felette/mögötte sétálhatunk tovább, ami engem hihetetlenül megfogott. A séta során a Szabadság-szoborig nem kell elmenni, hanem előtte 50 méterrel egy zöld jelzés letérít az útról, melyet a nem megszokott látvány érdekében jó, ha követünk. Gyerekkel is könnyen végigjárható, egyedül a túra eleje kicsit meredekebb, de azt ugye a Citadelláig tartó út felé is ugyanúgy megtennénk. A szobor után továbbsétálva a Filozófusok kertjében találjuk magunkat, majd a Kilátókő szobrot nézhetjük meg, és végül már Tabán lejtőjére érkezünk, ami a Budai vár dél-nyugati lábánál fekszik.

Írta, fényképezte: Ivancsó Regina, Kikapcsolódok blog, vendégíró

Tetszett a cikk? Kövess bennünket Facebook oldalunkon is, vagy nézz körbe az Instagramm oldalunkon!

A saját fényképeink tulajdonosa a Kikapcsolódok blog, amelyet szerzői jogok védenek. (Mentése, más oldalakon való megjelenítése az Index.hu oldal kivételével nem lehetséges.)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.