Teszteltem: Lamoppe
2018. június 13. írta: csabazsee

Teszteltem: Lamoppe

Mózes Laura, a folyamatos fejlődés útján haladó tervező-/varróművész; párnahuzat; hátizsák; göngyölőszájú hátitáska; kompozíció-irányultság; egyedi függetlenség; saját mikrokörnyezet és még mi minden: LAMoPpe, lAmoPPe, lamOPpe, laMoppE...

dsc04932.JPG

Több éve vágyakoztam rá, hogy olyan hátizsákom legyen, ami bírja a mindennapjaimat, textilből készült, színes, egyedi darab, hiper kényelmes, nőies, büszkélkedhetek vele és legyen napi szinten kedvem hozzá. Egy éve a WAMP-on pillantottam meg Laura táskáit, aztán pár nappal később pont az újonnan nyílt üzlet mellett sétáltam el. Ahogy szembetűnt a kirakat, felkiáltottam magamban – hát persze, a zsákok a dizájnvásárról.

dsc04929.JPG

Beléptem az üzletbe, ahol energikus és kedves fogadtatás mellett a kezeim között foghattam a táskákat, beszélgethettem napi felhasználásunkról, a számomra egyik legfontosabb kérdésről: mennyit bír és mi a helyzet az esővel. A több kilós teherbírás mellet a vízállóság is lenyűgözött. Megvásároltam életem első LM zsákját - azóta Lamoppe-olok. Lassan egy év elteltével elmondhatom, hogy tapasztalataimról is írok.

dsc04934.JPG

A Wagner-udvar egyik oszlop burkolatát mintázó zsákom bejárta velem az évemet – olaszországi utazások, budapesti biciklizés, Balaton, városi séta napfényben, esőben, hóban; a vállzsinór puha és kényelmes, a végek gyengéd textillel fedettek, alapanyaga egy erős textil, ami ugyanakkor kellemes tapintású és felveszi a tartalom formáját, a szájrész tökéletesen  zár, ráadásul mindkét oldalán hordható.

Laurával több alkalommal beszélgettünk a zsákom és a köztem kialakult kapcsolatról; júniusunk keddi napján pedig személyesen beszélgettem vele a Lamoppe showroom-jában...zöld növényes előkert kiülővel, egylépcsős bejárat a fehér kiállítótérbe, lépcső az emeleti galériához – ez a párnahuzatok világa; a földszint színét a zsákok ajándékozzák. Bátran akaszthatjuk le a zsákok bármelyikét vállfákról, hogy megszemléljük, megérintsük a Lamoppe-ok egyikét.

dsc04933.JPG

Laura csaknem 5 éve munkálkodik. Több évvel ezelőtt, az egy-egy párnahuzathoz rendezett enteriőrről készült fotó publikálásából született a Lamoppe.

„Célkitűzésekért jól dolgozni tudó, kampány-típusú emberként ismerem magam, ezért is volt ismeretlen a terep, ez a  majdnem 5 éve tartó, folyamatos munkát igénylő 'márkaépítés” - Laura

Mind a párnák, mind a táskák varrása egyedileg, kézzel készül. A varrás monotonitást és nagy munkabírást igényel. Ahhoz, hogy egy minta párnára vagy zsákra kerüljön,  részletes tervező- és tesztmunkára van szükség. Rengeteg vásárlói felkérés érkezett a párnatextilek táskakénti alkalmazására, ezért kezdődött el a zsákok alkotása is.

„Nem találtam olyan hátitáskát, ami nőies és megfelelően praktikus, strapabíró lett volna – így elkezdtem tesztelni az ötletemet” – Laura

A hátizsákok göngyölőszája cipzárral zárható, a belső részben 2 cipzárazható zseb található, a táskák külső oldalán 1 cipzáras zseb, állítható puha vállpánt, akasztóval. A táskák moshatók, tisztíthatók – a leghatékonyabb megoldás, a bélés kifordítása után, a zuhannyal tisztítás és szárítás.

dsc04927.JPG

Az idők folyamán kialakultak a nagyon is tudatos kompozíció-sorozatok: geometrikus, folk, organikus, budapesti, egyéb; amelyeket további mintákkal tervez bővíteni a 2018-as évben. Megrendelőként alkalmunk nyílik a kompozíciók közül választani, egyedi kéréssel élni és még nem létező ötletet tárni az alkotó elé. Külföldön is nagyon kedvelik az alkotásokat, pillanatnyilag Németországból érkezik a legnagyobb számú megrendelés.

„Érdekes tapasztalni, hogy a táskák maguk haladnak az útjukon – táskáról-táskára; számtalanszor mesélik visszatérő vásárlóim, hogy megállítják őket és megkérdezik, hol kapható a táska” - Laura

„Engem egy függönyboltban szólított le a varrónő, hogy hadd nézze meg alaposabban a zsákomat – nagyon tetszett neki a szabása és a vállzsinór illesztése” - Gabriella 

Varráskor, bár nagy részben monoton munka – mivel motiválod magad?

Laura: A mai napig imádom az érzést, amikor elkészül egy táska.

A vásárlók véleménye, visszajelzése folyamatosan tud tölteni és irányt mutat a következőkre. Az egyik legnagyobb kihívás és egyben motiváció is, az üzlet folyamatos ellátása textilekkel, táskákkal. Tavaly Karácsonykor olykor naponta szállítottam a zsákokat Balatonról, hogy elérhetők legyenek a boltban.

Mi teszi teljessé a napi munkád mikrokörnyezetét, ami olyan fontos számodra?

Laura: A zene és a kávé. (Laura weboldaláról közvetlenül hallgathatunk bele zeneválogatásába: http://mozeslaura.com/music/)

A színek kompozícióba tervezése az alappillér – addig szerkeszted a színeket, amíg neked nem tetszenek; van kedvenc színed?

Laura: Nincs, a kompozíció a lényeg.

Például a sárga színnel sokáig nem tudtam mit kezdeni, aztán megérkezett az a megrendelés, ami miatt elkészítettem az első sárga fedelű rolltop táskát. Nagyon megszerettem.

A  jó minőségű és színű fekete  textil felkutatása napjainkban is egy húzós technikai feladat.

Frankfurtig mentem, hogy  részt vehessek Európa legnagyobb textilkiállításán. Sikerrel, mert az új kollekció már a kiválasztott anyagokból készülhet.

 A legújabb kollekcióba mit terveztél?

Laura: Egy új fazonú, fedeles házizsákot, előbukkanó mintákkal.

Továbbá már egy éve gondolkozom olyan övtáska megvalósításán, amelyet háton és övtájékon és hordhatunk.

Miben változott a felhasznált anyagok csoportja az elmúlt években?

Laura: Sikerült a vállzsinórt/vállpántot rögzítő állati bőr kapcsolódást textilre cserélni, így a táskák mind beleillenek a veganizmus filozófiájába.

Készítettél számodra meglepő felkérés alapján Lamoppe-ot?

Laura: Az eddigi egyik legérdekesebb megrendelés attól a vásárlótól érkezett, aki azzal a kéréssel keresett meg, hogy az általa leírt hangulatot szeretné Lamoppe-ba önteni.

dsc04923.JPG

Mi az elkészítési folyamat legtöbb odafigyelést kívánó állomása?

Laura: A digitalizált minták nyomtatása.

Megtalálni a nyomdát, ahol nyitottak az egyéni elképzelésekre, beengednek és részese lehetek a elkészítésnek.

A mintákat kézzel és digitális szoftverekkel tervezem.

Az organikus és a folk díszítők mind szabadkezes rajzaimból készültek.

A káposzta, mint logó...

Laura: Egészen addig elkerülte a figyelmemet a káposzta, amíg egyszer a kamrában rá nem találtam és félbevágtam; elém tárult a benne rejlő kompozíció.

 

Kellemes Lamoppe-olást kívánok!

Sas Gabriella

A bejegyzés trackback címe:

https://kikapcsolodok.blog.hu/api/trackback/id/tr4714035706

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása