Bemutatkozik: Kántás Milán
2015. július 22. írta: Anita Bé

Bemutatkozik: Kántás Milán

Nagyon szeretem a spontán dolgokat, így ismertem meg Milánt is. Fiatal kora ellenére olyan stílusérzékkel rendelkezik, amit nagyon sokan megirigyelhetnének tőle. Ebből is látszódik, hogy a mai világban a tehetség nincsen korhoz kötve. Amikor megláttam Milán munkáit, tudtam, hogy mindenképpen szeretnék Vele interjút készíteni, és egyben szeretném kipróbálni milyen az, amikor Ő munkához lát.

tumblr_nrn5jf8ubb1ubs3wxo1_1280_1.jpg

  1. Kérlek, mutatkozz be:

Kántás Milán vagyok, 23 éves frissen diplomázott közgazdász, vállalkozó és szabadúszó grafikus dizájner.

  1. Honnan jött az ötlet, hogy ezzel foglalkozz?

tumblr_nrn5z2cm7m1ubs3wxo1_1280_1.jpg

Sosem gondoltam, hogy a szorosan a szakmámban akarok elhelyezkedni, mint könyvelő. Mindig is érdekeltek a számok, és sokszor azokban is gondolkozom, de régóta van más is, ami jobban érdekel, és imádom csinálni. Kisebb korom óta fotózom, majd jött a videózás, a videó vágás, a Photoshop és az egyéb grafikával kapcsolatos dolgok, mindemellett mindig foglalkoztatott a vállalkozói létforma és sosem tudtam elképzelni, hogy alkalmazott legyek.

Van egy rendezvényszervező vállalkozásunk, melyet már 5 éve csinálunk, most éppen szünetel, de részben annak köszönhetem, hogy ma már ennyire otthonosan mozgok a grafika világában. A bulikhoz plakátok kellettek, és rettentő sok gagyi, ám annál drágább plakátot kellett kifizetnünk, amikor jött az ötlet, hogy ennél sokkal jobban tudnék, ha nem csak fotók szerkesztésére hanem dizájnolásra is tudnám használni a Photoshopot. Az alapok már megvoltak, így nekiálltam, néztem külföldi buliplakátokat, facebook eseményeket, trendeket, grafikus oldalakat, photoshopos tutorial videókat, és pár 100 óra beletett munka után már képes voltam megcsinálni azt, ami éppen a fejemben volt.

Mindeközben elkezdett érdekelni a logó, szórólapok, névjegykártyák és egyéb hasonló metódusra épülő grafikai dolgok készítése, így azokat is csináltam magunknak és közeli ismerősöknek. Ezt követően szép lassan jött 1-2 megrendelés, és mikor rájöttem, hogy van hozzá érzékem, és minden munka utána fejlődök, elkezdtem hirdetni magam, pályázatokra csináltam videót, logót, arculatot, és egyszer csak beindult, azóta folyamatosan vannak kisebb- nagyobb megrendeléseim mindenféle grafikus témában, a webdizájn és applikáció dizájnon át a logón, banneren és flyeren keresztül a brossurákig, katalógusokig.

  1. Mi jelenleg a legnépszerűbb motívum, szín, amit észrevehetően kérnek a megrendelők?

tumblr_nrn5na1arb1ubs3wxo1_1280.jpg

A legtöbben a minimalista formákat és egyszerű, tiszta színeket kérik (alapszínek pl.:fehér, fekete, kék, piros szürke vagy a pasztelesebb, halvány tónusú barátságos, meleg színeket), bár sokan nincsenek tisztában azzal, hogy mi az hogy minimalista, mindig tele akarják "pakoltatni" mindennel az adott felületet, de közben persze legyen minimalista és egységes. Ilyenkor jön a meggyőzés mikor elmondom és kifejtem, hogy miért lesz jó neki ahogy én gondolom, és miért rossz ahogyan ők, ugyanis az se nem minimalista, se nem egységes és végképp nem letisztult.
A fiatalabbak jobban tudják mit akarnak, jobban érzik a trendeket, több a konkrét elképzelés és utasítás, velük könnyebb szót érteni és a megbízásról beszélni, továbbá könnyebben elfogadják az árakat, és gyorsabbak reagálnak a kommunikáció során.

  1. Van olyan minta, ami a cég megalakulása óta jelen van?

tumblr_nrn5ouijvu1ubs3wxo1_1280.jpg

Nem igazán, a geometriai formákat mindig is imádtam, a végtelenségig variálhatóak és rettentő stílusosan fel lehet őket használni nagyon sok féle dizájn során.  Továbbá szeretem az egyszerű, lényegretörő dizájnokat és színeket pl.:fekete, fehér, szürke, piros, homokszín.

  1. Volt esetleg olyan kérés, ami kemény kihívás volt számodra? Tudnál erről mesélni?

tumblr_nrooy2habq1ubs3wxo1_1280.jpg

A technikai, grafikai megvalósítás részén nem igazán, azokon az akadályokon, feltéve ha voltak, gyorsan túl tudtam lendülni. A legnagyobb kihívás a megrendelővel való kommunikáció, az elképzelés megértése és annak pontos megvalósítása, továbbá az anyagiak. Fizetésnél előfordul, hogy a munka során napi szinten többször is képesek vagyunk kommunikálni, de a projekt befejeztével, átadáskor napokig, vagy hetekig csönd van, elérhetetlen az ügyfél. Ez nagyon átlátszó, nem tartom korrektnek, ezért is kérek minden munkám előtt egy minimális előleget, hogy a végén senki ne felejtsen el fizetni. Ilyen esetből szerencsére kevés volt, összességében meg vagyok elégedve a megbízókkal, akár magyar, akár külföldi.

  1. Mit gondolsz, mik a mostani trendek? Ez eltér attól, amit a legtöbben kérnek Tőled?

tumblr_nrn6a1j1b41ubs3wxo1_1280.jpg

A minimalista dizájnok, rajzok és retró az, ami szerintem nagyon megy. A legtöbben ilyet, vagy erre hajazó stílust kérnek, ezért eltérni nem tér el a trend és a kérés. Ez abból fakadhat, hogy aki már eljut odáig, hogy megkeres egy grafikust egy dizájnnal vagy redizájnnal, azért tesz ilyet, mert követi, látja a trendet, és konstatálja, hogy az ő platformja már nem éppen illik bele abba.

  1. Milyen újdonságokra lehet számítani? Bővíted esetleg a kínálatodat?

tumblr_nrn6d0xrg21ubs3wxo1_400.jpg

A kínálat jelenleg is eléggé széles, fent már említettem, mennyi mindennel foglalkozom. Az újdonságokat viszont mindig igyekszem belecsempészni a munkáimba, mivel tudom, hogy így fejlődhetek és szeretek kísérletezni is, látok új ötleteket, dizájnokat és ki szeretem próbálni őket, természetesen a saját stílusomra és a megrendelő elvárásaihoz igazítva.

  1. Mi/Ki inspirál leginkább? Honnan kapsz ihletet?

tumblr_nrn5upa2yp1ubs3wxo1_1280.jpg

Facebookon és instagramon is sok stílusomba vágó dizájnert, weboldalt, marketinges és grafikus céget követek, a legnagyobb kedvenc talán a http://www.productionparadise.com/. Itt rengetek profi videós és fotós munka van, a világ krémje, továbbá sok dizájnnal és grafikai megoldással is lehet találkozni.

  1. Min/miken dolgozol jelenleg?

Jelenleg több projektem is fut egyszerre. Egy mobil applikáció redizájnja, logó készítések, arculat és webdizájn tervezés egy külföldi diákszervezetnek, borbárokkal foglalkozó cégnek online grafikák készítése, tokaji borászat esküvői katalógusának elkészítése, több magazintól és blogtól is megkerestek, hogy vállalok-e alkalmi grafikus munkát és több kisebb néhány órás projekt is, de a videózás sem áll le, augusztusban megyek egy többnapos videóforgatásra Villányba az Ördögkatlan Fesztiválra, továbbá fél éven át videózunk most pécsen minden hónapban 1-2 napot egy kiállítást, melyből a végén egy kisfilm lesz.

  1. Hol lehet Veled felvenni a kapcsolatot? Milyen kérésekkel fordulhatok Hozzád?

tumblr_nrn52ofupu1ubs3wxo1_1280.jpg

A referenciáimat ezen az oldalon lehet elérni http://kantasmilan.tumblr.com/ (csak néhány van itt, a friss, aktuális munkák feltöltésére ritkán szakítok időt)

emailcím: kantasmilan1@gmail.com,  tel.:+3630/8146823

Főként ahogy elmondtam, online és offline grafikával (webdizájn, logo, arculat, prospektus, plakát, banner, névjegykártya, szórólap stb.) továbbá fotózással és videózással foglalkozom, így ezzel kapcsolatban tud engem keresni az, akinek felkeltettem az érdeklődését.

Képek forrása: Kántás Milán engedélyével: http://kantasmilan.tumblr.com/

Miután Milán ilyen minőségi munkákat tett le az asztalra, jómagam is kíváncsi voltam, hogy miként működik a megrendelés-megvalósulás közötti összhang. Nagyon gyorsan választ kaptam arra vonatkozólag, hogy belefér-e az idejébe az én elképzelésem, illetve feltett nekem pár egyszerű kérdést. /Mi a fő támpont, hova tervezem kitenni a plakátot, mindezt mekkora méretben kívánom megtenni, melyek azok a színek-formák, melyeket kedvelek./ Tekintettel arra, hogy szerettem volna Nektek bemutatni Milánt -és az ő világát- , ezért igyekeztem Neki a lehető legnagyobb teret adni arra, hogy megvalósítsa a projectemet. Egy MiniExpora szerettem volna készíteni egy Facebook hátteret egy eseményhez, megadtam Neki a címszavakat amelyeknek szerepelnie kellett a plakáton, továbbá jeleztem, hogy nagyon szeretem a tengerhez fűződő színeket: zöld, fehér, kék, ezen kívül a nőiesebb színvilágot, de nem szerettem volna túlzásba sem esni. Úgy voltam vele, ha ezekből felhasznál valamit, akkor már elégedett leszek. Nagyon kíváncsi voltam, hogy mi kerekedik ki ebből a megrendelésből, sokat töprengtem én is, hogy miként lehetne ezt megvalósítani. Nagyon boldog voltam, mert már másnap jött az email, melyben meg is kaptam a kész, megrendelt terméket. Teljes döbbenet ült ki az arcomra: egyrészt nagyon-nagyon gyorsan zajlott minden, másrészt pedig hihetetlenül rugalmas, és megértő volt Milán. Teljesen beleilleszkedett az elképzelésembe mindaz, amit Ő megtervezett. Az eseményhez illeszkednek a kis ábrák, színek,formák. Tetszik az egyszerűség, mely azt sugallja, hogy ez nem egy túlkomplikált rendezvény. 

unnamed_4_9.jpg

Ezek után egyértelműen úgy gondolom, hogy Milánt csak ajánlani lehet. Bízom benne, hogy továbbra is sikeres lesz, és még többen felkeresitek Őt, és ugyanennyire elégedettek lesztek, mint jómagam. 

A bejegyzés trackback címe:

https://kikapcsolodok.blog.hu/api/trackback/id/tr207646892

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása