Interjú a Nyuszi imádókkal
2015. január 28. írta: Anita Bé

Interjú a Nyuszi imádókkal

Rengeteg kép és bejegyzés áll rendelkezésünkre, hogy a cukiságfaktorunk az egeket verje. Nos, büszke nyuszitulajdonosként evidens volt, hogy a Facebookon megkeressem a szívemhez közel álló állatkámnak a csoportját. Sok olyan napom volt ,melyet ez a csoport "mentett meg", mert elég volt egy kép, egy jó bejegyzés, és kicsit felvidultam. Aki szereti az állatokat, és ezen belül a kis szőrmókokat, okvetlenül csatlakozzon! :) Íme az interjú:

10950930_861926230497450_809505760_n.jpg

1. Mikor alakult a „Nyuszi imádók”  Facebook csoport?

10904697_861926220497451_2020738905_n.jpg

A Nyuszi imádók oldal egészen pontosan 2011. november 20.-án indult.

2. Honnan jött az ötlet?

Az ötlet egészen érdekes történetet ölel fel. Én személy szerint soha nem gondoltam, hogy az oldal ekkorára fogja kinőni magát. Büszkén állíthatjuk, hogy Magyarország vezető Facebook-os oldala vagyunk a témában. 2011.-ben élettársamat megajándékoztam egy Oroszlánfejű Törpe nyuszival. Nagy felhajtás előzte meg, hiszen a nyuszika a messzi Dunántúlról érkezett hozzánk városunkba, Budapesttől 60 kilométerre. Rengeteget olvastam a nyuszikról, tartásukról nevelésükről, mindent beszereztem, amire egy nyulacskának szüksége van. Rengeteg utánajárást követelt, hogy felelősségteljes gazdája lehessek ennek a kis állatnak.

2011. Novemberében beneveztem a nyuszikát egy akkori nyuszis Facebookos oldal szépségversenyében, itt sikerült megnyernünk az első helyezettnek járó díjat. Ekkor fordult valami a fejembe, ami arra késztetett, hogy nekem létre kell hoznom egy közösséget azok számára, akik ugyan annyira oda vannak a nyuszijukért, mint én magam. A csoport létszáma rohamosan növekedni kezdett, így felelősségként éreztem, hogy sok nyuszi sorsa függ az én tanácsaimtól. Minden lehetséges dolognak utána olvastam szakkönyvekben, ami felmerülhet az emberekben, valamint saját bevált tapasztalataimat is megosztottam. Én őszintén bevallom, nem vagyok nyúl szakértő, de az évek alatt rengeteget tanultam a nyulakról, és mára már a legjobb orvosok állnak az oldalunk mögött, név szerint az Exo-pet Állatgyógyászati centrum.

3. Te magad is boldog nyuszi tulajdonos vagy?

Jelenleg sajnos nem. A fent említett nyuszink elég fiatalon elpusztult, valószínűleg egy genetikai betegség miatt, hiszen később kiderült, ő nem teljesen törpenyúl. Jelenleg ezért is utasítjuk el élből az otthoni szaporítást. Rengeteg fogbeteg, kicsinyeket halva szülő esetekről érkeznek hozzánk kérdések, amit mindig nagy elkeseredéssel fogadunk. A nyuszink két évet töltött velünk, de olyan kedves nyuszit még soha nem láttam. Őszintén megrázott a halála, és hirtelen is jött. Jelenlegi élethelyzetem nem engedi, és úgy nem szeretnék állatról gondoskodni, ha nem tudok rá annyi időt fordítani, amennyit megérdemel.

4. Milyen az itteni közösség? Csak nyuszi tulajdonosok vannak jelen?

Közösségünk nagyon nagy száma boldog nyuszi tulajdonos. Akadnak, akik már nem, vagy tervezik nyuszika befogadását. Nagyon ügyelünk moderálással ,hogy kiszűrjük az olyan embereket, akik gúnyos tréfákkal próbálják felhívni magukra a figyelmet. Gondolom tudjátok sok ember milyen tréfákkal jönnek elő egy nyuszis kép láttán. Szerencsére mára már a közösségbe nagyon ritkán fordul elő ilyen személy. A közösség segítőkész, megosztjuk egymással kérdéseinket, tapasztalatainkat, képeinket, hiszen ezért is hoztam létre.

5. Mi volt a legkülönlegesebb kérés/hirdetés az oldalon, amivel találkoztál?

Kiemelni nem tudok egyet se. Sok olyan kérdés érkezik hozzánk sajnos, ami alapvető hiányra utal a nyulak tartásával kapcsolatban. Az ilyen embereknek mindig javasoljuk, hogy olvasgassanak a nyulak helyes tartásáról. Orvosunkkal együttműködve hoztunk is létre egy nyulas lexikont a www.nyuszihotel.hu oldalunkon, ami egy közösségi oldal a Nyuszisok számára. Ezen az oldalon nem csak olvasni lehet a nyulakról, de levelezni is lehet Orvosunkkal, dr. Schütz Évával.

6. Miért érdemes meglátogatnom a csoportot?

A csoportban abszolút jókedv és baráti hangulat uralkodik. Nagyon szeretjük a saját, és egymás nyusziját is látni, ezért is szoktunk Képversenyt csinálni, hogy megismerhessük egymás kedvenceit. Legutóbbi versenyünkre több mint 500 képpel neveztek. Igyekszünk minden kérést, kérdést a lehető legrövidebb időn belül megosztani a csoporttal, hogyha bárki bajba kerül, azonnal segíthessünk egymáson, természetesen sok egyéni beszélgetésünk is van, kérésre nem osztjuk meg a közösséggel. Sok kis aranyos nyuszi felcseperedett a tanácsainkon, amiért a gazdik igazán hálásak nekünk.

7. Itt örökbefogadható nyuszikkal is találkozhatok?

Körülbelül egy éve úgy döntöttünk nem osztunk meg gazdi kereső nyulakat az oldalunkon, mert igen heves indulatokat váltott ki a közösség tagjaiból, természetesen érthető módon. Szerencsére később jelentkezett nálunk az első Nyúlmentő alapítvány, akinek a segítésével próbálunk gazdát keresni a nyusziknak, így minden hasonló hirdetni vágyót hozzájuk irányítunk.

8. Ha valaki szeretne létrehozni egy Facebook oldalt, mit gondolsz, milyen előnyei lehetnek? 

Egy Facebook csoport létrehozását, csak olyanoknak ajánlom, akik utána felelősségteljes információkat képesek átadni embereknek, hiszen jelen esetben egy állatos oldalon, akár életek is múlhatnak rajta. Egy ilyen oldal üzemeltetése, felépítése rengeteg tanulást igényel. Sajnos sokan próbálnak minket másolni, ötleteinket ellopni, de bízunk benne, hogy nem hiába építettük fel ekkora alázattal az oldalunkat,  és sok-sok apró életet tehetünk jobbá, esetleg menthetünk meg a jövőben is.

10957626_861926233830783_200120341_n.jpg

10949713_861926250497448_538209231_n.jpg

10917740_861926240497449_1471895333_n.jpg

A Nyuszi imádók saját honlappal is rendelkezik, melyet itt érhettek el: www.nyusziimadok.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://kikapcsolodok.blog.hu/api/trackback/id/tr347118963

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása