Huszárik Kata interjú
2015. január 14. írta: Anita Bé

Huszárik Kata interjú

Már írtam arról, hogy rajongok az ombre tematikájú tárgyakért, így úgy gondoltam bemutatom Nektek Katát:) Olyan csodálatos széket készített, hogy leesett az állam amikor megláttam. Tudjátok, nagyon sokan kidobják, eladogatják a feleslegessé vált bútoraikat úgy, hogy nem tudják elképzelni, hogy milyen csodálatos használati tárgyakat lehet belőlük varázsolni. Van a facebookon egy csoport, amelynek neve: "Hobbi Bútorfestők". Rengeteg tapasztalatra lehet itt szert tenni, kérdezhettek, nagyon szívesen válaszolnak rá .Katára itt találtam, és megkértem, hogy meséljen kicsit magáról. Íme: 

10917109_10202100138983337_6478524320435672344_n.jpg

  1.        Mióta vagy hobby bútorfestő?

Nem tartom magam igazán bútorfestőnek.  Nagyon széles palettával rendelkezem a dolgok felől, amit kipróbáltam, vagy még most is művelek. (Agyagozás, nemezelés, gyöngyszövés) Ennek lett része az, hogy időnként nekiálltam bútorokat festeni.

  1.        Honnan jött az ötlet?  

Nagymamámtól örököltem szép, régi bútorokat, ami fénykorában gyönyörűek voltak, csak sajnos az idő során ez a fény elillant. Másfél éve lakom nagyobb házban, így végre a kis lakás után van helye ezeknek a csodáknak. Természetesen friss költözőként arra gondoltam, hogy saját magam újítom fel őket, hiszen miért költenék rá annyi pénzt, amikor magam is megtehetném azt? Így elkezdtem böngészni az interneten, és lám. J

  1.        Mi volt az első bútorod, amit lefestettél?

Az első egy konyha stelázsi volt, a második pedig egy sublót.

kata1.jpgkata2.jpg

  1.        A családtagjaid számára is szoktál készíteni ajándékba újragondolt tárgyakat, vagy csak saját magadnak kedveskedsz vele?

A családomnak jelenleg még nem készítettem bútorokat, mivel még mindig rengeteg félkész tárgy várja a felújítást az otthonomban, melyet ide szánok. Természetesen más saját készítésű ajándékokkal mindig kedveskedek a Családomnak, nem telik el úgy Ünnep, hogy ne lenne ott valami olyan meglepetés, amit nem általam készített.

  1.        Mi volt az eddigi legkülönlegesebb munkád?

Amire a legbüszkébb vagyok, szintén a nagymamámtól van. Gyönyörű barokk lábú asztalkáról van szó. Annak idején az istállóban állt, döngölt aljú talajon, ezáltal a lábai felszívták a nedvességet.  Az interneten azt olvastam mindenhol, hogy sajnos ezt a lábazatot le kell vágnom, esztergáltatnom kell, mert menthetetlen. Úgy gondoltam bátraké a szerencse, megpróbálom a menthetetlent!  Szerencsémre ez az asztal nagyon sok zománcfestékkel volt lekenve, tehát egy vastag kéreg volt rajta. Elkezdtem egy árral dolgozni rajta addig, amíg kemény fát nem éreztem. Tulajdonképpen úgy kell ezt elképzelni, mint egy fogtömést. A láb külső részén nem maradt más, csak a festékréteg, belül pedig kikotortam ezt az elkorhadt-elrohadt részt, és ebbe epoxy gyurmát tömködtem. Ez után az egészet visszacsiszoltam, majd lefestettem, és azóta hibátlan. Ez az asztalka azóta kint áll egy fedett teraszon. Az epoxy gyurmának köszönhetően a későbbiekben nem bírja felszívni magát nedvességgel , hiszen a lába műanyag. Szerencsére ez kívülről nem látszik!

kata4.jpg

  1.        Nagyon tetszett az ombre széked. Mennyi idő elkészíteni egy ilyen csodát?

Ez a szék szintén egy Nagymamai örökség, mely a lakásunk dolgozószobájába készült, ami kicsit modernebb légkörű.  Ez a tonett szék nagyon rossz állapotban volt már, mindenképpen festésre szorult, a lapja is cserére szorult, mert sajnos nem volt szép.  Ebben a szobában a víz színe dominál, így erre a színre esett a választás a szék tekintetében is. Nagyon rövid idő alatt, kb 1.5 óra alatt elkészült, köszönhetően az Annie Sloan festéknek, aminek nagy előnye, hogy kifejezetten gyorsan szárad.

  1.        Van esetleg kedvenc színed, amivel szívesen dolgozol? Honnan jön az ihlet?

A kedvenc színem a fehér, a családom már ki van akadva… szívem szerint én mindent fehérre festenék.  Nagyon sok blogot olvasok, szívesen nézem a pinterestet, ahol rengeteg kép ad számomra ihletet. A legtöbb dolog úgy jön, hogy valami bevillan az agyamba, és egész egyszerűen nem hagy addig nyugodni engem, ameddig ki nem találom, hogy mit is lehetne azzal csinálni, hogy an lehetne elkészíteni. Jelenleg két éjjeliszekrény készül, amit teljes egészében én készítek el, beleértve a fát is. Mindezt egy nagyon különleges módon képzeltem el, mert a lámpát is szeretném belevonni. Ezen kívül egy ékszeres doboz van félkész állapotban, ami várat magára. A legutolsó munkám egy konzolasztal volt, amely az előszobában találta meg a helyét. Sajnos ez a hely nagyon szűk, így ez a hely kikövetelte magának a kreatív megoldást. Egy régiségboltban nagyon olcsón tudtam vásárolni két darab ballusztert, melyeket lefestettem, lapot tettem rá, és raktam össze egy tükörrel. 

kata3.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kikapcsolodok.blog.hu/api/trackback/id/tr447065811

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása