Teszteltem: Liszigabi gluténmentes megoldáslisztek
2019. július 28. írta: Anita Bé

Teszteltem: Liszigabi gluténmentes megoldáslisztek

Manapság sokkal többet tudunk az egészséges táplálkozásról és az emésztőrendszerünkkel kapcsolatos megbetegedésekről, érzékenységekről, mint elődeink. Sosem örülök annak, ha a nagy odafigyeléssel- allergia miatt vagy egyéb okból- betartott diétát divathóbortnak nevezik. Egyszerűen csak ma már jóval többet tudunk-a tudomány fejlődése által-, mint régebben és van lehetőségünk változtatni, ezáltal pedig preventíven élni. Butaság lenne nem megtenni az egészségmegőrzésünk érdekében szükséges lépéseket.

1_38.jpg

Liszi-Fekete Gabriella 2011-ben, szintén az egészsége érdekében változtatott táplálkozási szokásain. Paleo étrendre cserélte az addigi ételeit, ami aztán nem csak a betegségeit gyógyította, de általa teljesült hőn áhított vágya; édesanya lett. Gabi évekig maga kísérletezte, készítette az ételeit, bevált receptjeit pedig egy füzetbe jegyzetelte. Segítő szándék vezérelte abban, hogy létrehozza vállalkozását és általa megoszthassa másokkal is a jól működő, de egyszerű, a speciális étrendekbe beillő lisztkeverékeit, receptjeit. Két termékcsaládja számtalan problémára nyújt gyors és finom megoldást. Az Éléskamra megoldáslisztek szénhidrátcsökkentett, gluténmentes, gabonamentes, hozzáadott cukormentes, tejmentes, szójamentes, élesztőmentes, adalékmentes, tartósítószer mentes keverékek. Az Anyasüti, ahogy a neve is mutatja, az édesanyák nagyszerű segítője, akár a hozzátáplálás kezdetétől (ha bevezetésre került minden alapanyag, ami a lisztkeverékben megtalálható), de az egész család számára nyújt megoldást a „mentes” étkezésre, így anyának kevesebb időt kell a konyhában töltenie. Az Anyasüti termékek jelölendő allergénektől mentes, vegan, de nem paleo lisztek.

2_30.jpg

Gabitól tesztelésre 5 féle lisztkeveréket kaptam, összesen 10 csomagot. Mindegyik liszt átlátszó, elől és hátul felcímkézett, esztétikus csomagolásban érkezett. A matricákon az általános ismertető információk mellett elkészítési javaslatot szintén találunk. Az Anyasüti lisztkeverékek 500 grammos csomagban (több adag), az Éléskamra megoldáslisztek 180-200 grammos (egy-egy adag) csomagban érkeztek.

Mivel én magam is édesanya vagyok, így legelőször az-már 6 hónapos kortól fogyasztható- Anyasüti Palacsinta lisztkeveréket próbáltam ki. Szeretjük a palacsintát, ezért rögtön dupla adagot csináltam. Az elkészítés nagyon egyszerű volt, mivel a liszten kívül csak néhány hozzávaló összekeverésével (tojás nélkül) pár perc alatt készen állt a tészta a sütésre. Az előírásnak megfelelően, közepes lángon, enyhén olajozott serpenyőben könnyedén, szép palacsintákat sütöttem. Többféle töltelékkel kóstoltuk, de a tészta önmagában is nagyon finom, puha. Íze szinte ugyanolyan, mint az eredeti változaté. Egy darabot eltettem másnapra a hűtőbe. Meglepetésemre ugyanolyan ízletes és puha volt, mintha frissen sütöttem volna, pedig nem melegítettem.

3_30.jpg4_29.jpg

A következő tesztelendő az Éléskamra megoldáslisztek közül került ki, a kislányom nagy kedvence a császárzsemle. A lisztkeverék pontos neve; Lágyan omló császárzsemle szénhidrát csökkentett lisztkeverék. Az összetevők keverése nagyjából 5 percbe telt, majd 30 percnyi pihentetést követően a keresztbe bevágott tésztagombócaim a sütőbe kerülve szépen kigömbölyödtek. A sütést követően Gabi javaslata, hogy várjunk, míg kihűl a zsömlénk. Én nem tudtam sokáig várni, mert nagyon kíváncsi voltam a végeredményre, így még melegen belekóstoltam az egyik zsömlébe. A kívül ropogós, belül puha, könnyű és omlós tészta nagyon ízletes. A zsömléim lehettek volna formásabbak kívülről, de két gyerek mellett siettem a gömbölygetéssel, bevágással. Viszont belül, tankönyvi, egységesen levegőbuborékos. A színe barnás és nagyon ízletes.

A soron következő a Puha fánk és nudli névre keresztelt termék volt. Ebben az esetben is igaz, hogy kis energia befektetéssel, minimális alapanyagigénnyel ízletes és dekoratív édességet alkottam. Nagyjából 20-25 fánkot készítettem a 200 grammos keverékből, amelyeket olajban sütöttem ki. Számítottam rá, hogy az olaj beissza magát a tésztába, de ez nem így történt. A kész fánkok egyáltalán nem voltak olajosak, tocsogósak. Formailag lehettem volna ügyesebb, mert nagyrészt gömb alakúak lettek, mint hagyományos fánk alakúak, de az élvezeti értékét ez egyáltalán nem csökkentette. Másnap is nagyon finom volt.

5_22.jpg

Gyermekkoromban az általános iskola első osztályától a negyedikig, minden reggel kakaós csigát ettem. Utána évekig rá sem tudtam nézni. Majd, amikor már ismét szívesen fogyasztottam volna, fényderült az ételallergiámra. Onnantól kezdve, csak halvány mását fogyasztottam a hajdan imádott csigáknak, így kifejezett izgalommal vártam az Anyasüti Keltes sütemények lisztjének tesztelését. A keverék elkészíthető édesen és sósan is, élesztővel vagy anélkül. Én egy élesztős, édes tésztát készítettem, amelyből hagyományos kakaós csigákat sütöttem. A folyamat ugyanúgy villámgyors volt, mint az előzőekben leírt lisztek esetén. Kétszeri rövid kelesztést követően egy fél csomag lisztből elsőrendű csigák születtek.

6_20.jpg7_13.jpg

A legutolsó tesztalanyom a Vékony tésztás olasz pizza szénhidrát csökkentett lisztkeverék volt. Az összesen 3 plusz alapanyagot igénylő, villámgyorsan elkészíthető finomság lekörözte az éttermi változatot. A rusztikus körformára alakított pizzát hagyományos paradicsomos szósszal, kukoricával, sajttal és szalámival pakoltam meg. Kissé túlsütöttem, de még így is a széle roppanós, középen pedig levegőbuborékos puha, vékony volt a tészta. Nem maradt másnapra, hamarosan újra sütök egyet.

8_8.jpg

Sokat elmond a lisztkeverékek szuper minőségéről az is, hogy az ételeket sosem dicsérő férjem mindegyiknél megjegyezte, hogy nagyon finom.

Mindegyik lisztkeverékre igaz, hogy kevés az alapanyagigény és a javasolt receptek elkészítési ideje egyáltalán nem sok, sőt pikk-pakk elkészülhetünk velük. Ezáltal a használtuk mindenki életébe beilleszthetőek. Két kicsi gyerek mellett készítettem el a recepteket, olyankor, amikor hármasban voltunk. Nem piszkolunk velük sokat, egy edény a keveréshez esetleg mérőpohár, mérleg, másra nincs szükség. A csomagolásokon ugyan egy recept szerepel, de a keverékek többféle másfajta ételek elkészítését is lehetővé teszik. A weboldalon és a Facebookon is gyűjthetünk receptötleteket. A Paleonagykereskedés weboldalának böngészése során a receptek mellett rendelési opciót, sok-sok hasznos információt, érdekességet találsz. Érdemes figyelemmel követni Gabi munkásságát, mert folyamatosan fejleszt, kísérletez, hogy minél sokszínűbb termékpalettából válogathassunk.

A Paleonagykereskedés szuperül megkomponált lisztkeverékei helyt állnak a hétköznapokban, de különleges alkalmakkor is kiváló szolgálatot tesznek. Nagyon örülök, hogy megismertem a két termékcsaládot, mert gyorsan, könnyen, olyan finomságokat alkothatok velük, amelyeknek az egész család örül. Én már megrendeltem a következő adag lisztcsomagomat! Te rendeltél már?

Weboldal: http://www.glutenmenteslisztek.hu/glutenmentes-webshop

Éléskamra- https://www.facebook.com/eleskamralisztek/

Anyasüti- https://www.facebook.com/anyasutilisztek/

A bejegyzés trackback címe:

https://kikapcsolodok.blog.hu/api/trackback/id/tr6614984132

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása