Interjú Csiki Martinával
2015. április 07. írta: Anita Bé

Interjú Csiki Martinával

Láttatok már olyan csodás lakásokat, irodákat, üzleteket amelyeket egyértelműen nem a tulajdonos saját keze munkáját, és fantáziáját dicsérte? Szoktatok azon gondolkozni, hogy ezek az emberek, akik ezt a kreatív, ám nem könnyű munkát végrehajtották kik lehetnek? Fantáziáltál már arról, hogy egyszer Te is az ő szakmájukban helyezkedsz el? Az alábbi hölgy Angliába utazott, hogy megvalósítsa az álmait, és nagyon is sikerült Neki. Olvassátok el a Vele való beszélgetésemet. :)

  1.        Mi a szakmád pontos megnevezése?  Mi a foglalkozásod most?

Divattervezőként 2008-ban és Lakberendezőként 2013-ban végeztem. Jelenleg lakberendezőként és építész asszisztensként dolgozom egy londoni tervező irodában.

  1.        Honnan jött az ötlet, hogy ezen a területen helyezkedj el?

Mindig is kreatív személynek tartottam magam – élénk fantáziával, aki szeret játszani a színekkel, formákkal és anyagokkal. Pályaválasztásnál elég nehéz volt megtalálni a megfelelő szakterületet, de nagyon boldog voltam, mikor felvételt nyertem a divattervező iskolába. Sajnos az utolsó szemeszterben éreztem azt, hogy divattervezésből nem fogok tudni megélni, főleg Magyarországon ezért elkezdtem keresni más kreatív szakterületet, ahol jobban érvényesíthetem a tehetségem és szaktudásom. Ekkor jött a lakberendezés, ami nagyon megtetszett, mert kiélhetem a kreativitásom, rengeteg a lehetőség, és olyat alkothatok, ami boldoggá teszi az embereket és egyedivé varázsolja az otthonaikat, munkahelyeiket.

  1.        Melyik a legkedvesebb korai projekted?

Az egyik legkedvesebb projektem egy szabadon választott stílusú hoteltervezés volt. Én az „Alice, csodaországban” témakört választottam, amely a kedvencem. Ezek a rajzaim sikerültek a legjobban iskolai tanulmányaim alatt és többek között ennek köszönhetem, hogy munkát kaptam Londonban.  

1.png

2.png

Illetve az egyik londoni munkámnak is, amit közösen készítettem Győri Mártonnal:                                   Forrás: http://www.gioridesign.hu/kapcsolat.html

3.jpg

4_1.jpg

5.jpg

4.       Mi volt az eddigi legkülönlegesebb munkád?

A  „Wonderland Hotel”-en kívül az egyik legkülönlegesebb munkám, amin épp dolgozunk. A londoni Liverpool Street Station-nél található 10 emeletes irodaház, melyet a „John Robertson Architects” tervezett. Jelenleg ennek a belső tervezésén dolgozik a csapat (Angela, Laura és én). A tervekkel jól haladunk és hamarosan az építkezés is befejeződik, így képekben is meg tudjuk mutatni.

9.jpg

7.jpg

8.jpg

5.       Nagyon szeretem a munkáidat. Mennyi időt vesz igénybe egy alaposan és precízen elkészített alaprajz?

Köszönöm :) Igazából ez a projekt nagyságától függ, rengeteg határidőt kell észben tartani és hatalmas különbségek vannak projekt típusok között. Például egy lakás megtervezése 2-3 hetet vehet igénybe, de maximum 1-2 hónapot, míg a fent említett irodaháznak 5 szint lakberendezési munkálatai 4-5 hónapra vannak felosztva. Angela, Laura és én jelenleg az épület belső tereinek design részein dolgozunk (burkolatok-anyagok, lámpák kiválasztása), de emellett folyamatos konzultációkat igényel az elkészített tervek megvalósíthatása és kivitelezése. (Tűzvédelmi rendszer kialakítás, Biztonsági berendezések – kamerák, kártyás belépők elhelyezése, világítás tervek, padlóburkolatok kiválasztása és elhelyezése, részletrajzok elkészítése… stb.). Egy ilyen munka rengeteg odafigyelést, pontosságot igényel, hiszen egy rosszul elkészített tervrajz plusz költségeket jelenthet a megrendelőnek, kellemetlenséget a tervezőnek és időelcsúszást az építtető cégnek.

 6.       Honnan jön számodra az ihlet?

Visszagondolva, mindig is imádtam a lakberendezést, a legnagyobb hatást a „Sims” nevű élet szimulátor Pc játék tette. Tíz évesen kezdtem vele játszani, de már az elejétől fogva nagyobb hangsúlyt fektettem az építkezésre és berendezések kiválasztásában, mint magára a játékosokra. Imádtam, hogy mindenféle bútorokat tölthetek le hozzá és építkezhetek a korlátlan költségvetésből. Későbbiekben ez még nagyobb élvezetet okozott, mikor kijöttek a Sims bővítések (Bevásárlóközpontok-, vendéglátóegységek-, szórakozóhelyek és nyaralók).

 7       Mi inspirál?

Minden, ami megragad. Érdemes nyitott szemmel járnunk, hiszen annyi csodálatos dolog mellett sétálunk el nap, mint nap. Észre se vesszük, de rengeteg inspiráló forma, szín, épület van körülöttünk. Igyekszem, minden új helyen megnézni a berendezéseket, burkolatokat és persze magát a hangulatot is.  Természeten, mások munkája is remek inspiráló példa.

Néhány példa, ami engem inspirál:

-          Design Seeds hangulati montázsok

10.png

11.png

-          „Lewis Carroll: Alice in wonderland” téma

12.jpg

13.jpg

14.png

-          American McGee: Alice Madness Returns

15.png

16.jpg

-          Mike & Madeleine Bülow

20.jpg

19.jpg

-          Joseph Klibansky:

21.jpg

22.jpg

-Egyik kedvencem a „Wework”: 

23.jpg

8.       Van esetleg kedvenc színed, amivel szívesen dolgozol?

Nagyon szeretem a kék és lila árnyalatokat :) Szívesen dolgozom ezekkel, de mint tervező figyelembe kell vennem azt is, hogy az, ami nekem tetszik, nem feltétlenül nyeri el mások tetszését. Tervezőként a legfontosabb szempont, hogy nem magadnak tervezel, de mégis úgy érzem, hogy eddigi munkáimban is megjelenik valamilyen elem (legyen az egy szín, forma, bútor, stílus) ami abszolút jellemző rám.

 9.       Mit tanácsolsz azoknak, akik szeretnének a szakmádban elhelyezkedni?

Mielőtt, ilyen szakmát kezdenél el tanulni, nézd meg, hogy milyen lenne a Te stílusod, amitől egyedivé válik a munkád. Ha ez megvan, akkor semmi sem állíthat meg, hogy (sikeres) lakberendező legyél. Hozzáteszem, hogy az út nem egyszerű, se Magyarországon se Londonban, de ha igazán elhivatott vagy, akkor eléred a célod.

 10.       Mit gondolsz, a Te szakmádat jobban megbecsülik külföldön?

Sajnos azt kell, hogy mondjam, igen. Magyarországon nem igazán van ennek a kultúrája. Angliában és a nyugati országokban elképesztő lehetőségeket kínálnak.  Én jelenleg a John Robertson Architects tervező irodánál dolgozom, ahol rengeteget profitálhatok más országból jött tervezők, építészek tudásából, illetve a cég támogatja az én fejlődésemet, kurzusok, kiállítások, bemutatók és rendezvények részvételében.  

 11.       Hol érhetlek el? Mi a teendőm akkor, ha szeretném a segítségedet egy lakás alaprajzában? Tudsz távmunkában dolgozni?

Londonban élek és dolgozom lassan két éve. Ha egy nagyobb projektről van szó (irodaház, szálloda) John Robertson Architects vállal munkákat Európa szerte. Lakások, házak, vendéglátóegységek berendezése esetén tudok távmunkában is dolgozni.

 

-          Privát galériám: http://martinacsiki.deviantart.com/

Skype: martina.csiki

Email: csiki.martina@gmail.com

-          John Robertson Architects: http://www.jra.co.uk/index.html

A bejegyzés trackback címe:

https://kikapcsolodok.blog.hu/api/trackback/id/tr267348620

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása